ארה"ב תקפה מיליציות פרו-איראניות בגבול סוריה-עיראק

שלמה ריזל No Comments on ארה"ב תקפה מיליציות פרו-איראניות בגבול סוריה-עיראק

כוחות אמריקניים תקפו הלילה מחסני נשק ואמצעי לחימה של מיליציות פרו איראניות בגבול סוריה עיראק, בתגובה לתקיפה שבוצעו כנגד כטבמי"ם אמריקניים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד ההגנה האמריקני הודיע הלילה (בין ראשון לשני), כי כוחות צבאיים של ארה"ב תקפו אמש בשעות הערב מתקנים של מיליציות איראניות באזור הגבול בן עיראק לסוריה. הפעולה בוצעה בהנחייתו של הנשיא ביידן.

התקיפות בוצעו בתגובה להתקפות שביצעו אותן מיליציות על כלי טיס בלתי מאוישים של ארה"ב ומתקנים אמריקניים בעירק. הכוחות האמריקניים פגעו במתקני אחסון אמצעי לחימה ונשק בשני מיקומים בסוריה ובמיקום אחד בעירק, ביעדים בקרבת הגבול. על פי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, לפחות 5 פעילי טרור נהרגו בתקיפה.

בהודעת משרד ההגנה צויין, כי "כפי שהוכיח בתקיפות הערב, הנשיא ביידן היה ברור שהוא יפעל להגנה על אזרחי וחיילי ארה"ב. נוכח סדרת המתקפות המתמשכת של קבוצות פרו-איראניות כנגד יעדים של ארה"ב בעיראק, הנשיא הנחה פעולה צבאית נוספת לשיבוש והרתעת התקפות מסוג זה".

עוד הבהירו במשרד ההגנה האמריקאי: "אנו נמצאים בעירק בהזמנת ממשלת עירק במטרה היחידה לסייע לכוחות הביטחון העירקיים במאמציהם להביס את דאע"ש. ארצות הברית נקטה בפעולות הכרחיות, מתאימות ומכוונות שנועדו להגביל את הסיכון להסלמה – אך גם להעביר מסר הרתעה ברור וחד משמעי".

במשרד ההגנה הדגישו כי ארה"ב פעלה על פי זכותה להגנה עצמית על פי החוק בין לאומי. "התקיפות היו נחוצות כדי להתמודד עם האיום והוגבלו בהיקף הולם".



0 תגובות